naar de homepage druk deze pagina af

Chargepoint wint gunning aanbesteding e-laad

Met een zeer grondig plan van aanpak heeft Chargepoint de gunning van de nieuwe aanbesteding van stichting e-laad gewonnen. Door goed te kijken naar de total cost of ownership (TCO) wist Reewoud-Chargepoint te overtuigen.

Pilotproject voor nieuwe aanpak

In totaal schreven zes partijen zich in voor de aanbesteding die begin dit jaar speciaal werd uitgeschreven voor de maximaal 600 aanvragen voor publieke oplaadpunten die voor de afgekondigde aanvraagstop al bij stichting e-laad waren ingediend. De nieuwe aanbesteding was tevens een pilotproject gericht op het verminderen van kosten van publieke laadpalen. Zo moesten partijen rekening houden met het toepassen van een nieuwe, verkleinde, netaansluiting waarmee de traditionele slimme meter in de laadpaal kwam te vervallen. Ook worden niet twee oplaadpunten per laadpaal gerealiseerd maar slechts een enkel punt. Hierdoor dalen de jaarlijkse kosten en aanschafkosten voor een publieke laadpaal.

Meer over stichting e-laad: http://www.e-laad.nl/

Meer over Chargepoint:  http://www.chargepoint.nl